12 Ekim 2023 Perşembe

Dünya kız çocukları günü kutlu olsun

Günaydınlar

Dünya kız çocukları günü kutlu olsun

Bir gün önce ufak bir tartışma tontişim gözümün nuru kızım
Sabahın alaca karanlığında İstanbul bir ucundan diğer ucuna işe gidiyor
Baba gönlüm el vermedi
Bu gün dünya kız çocukları günü bende bir şeyler yazıp gönlünü alayım dedim
Birde baktım iş dönüşü evine gitmeden gönlümü almaya gelmiş
Kalp kalbe karşı derler ya tam da ben onun için yazı yazarken geldi
Dün gece döndük babamın rahatsızlığı nedeni ile gittiğim Bulancak’dan
Yirmi sekiz gün olmuş görmeyeli kucaklaştık sarıldık 
Ben sulu gözlü hemen hüzün iki damla gözyaşı saklasam da beceremedim
O gittikten sonra yazıma kaldığım yerden devam edemedim kaybolmuş yeniden kaleme aldım 
50-60 yıl öncesine gittim çocukluğumuz ufak şirin bir Karadeniz ilçesinde geçti
O yıllarda Sümerbank vardı hayatımızda  
Sümerbank nazilli basma fabrikasında üretilen pazenler, basmalardan ve kumaşlardan 
Erkek çocuklara askılı kısa pantolon 
kız çocuklarına rengarenk basmalardan,pazenlerden çiçekli entariler elbiseler dikerlerdi 
Kız çocuklarının elbiseleri kısa veya uzun olmasına kimse bakmazdı 
Sokaklarda kız ve erkek çocuk ayrım yapmazlardı 
Dedeler amcalar dayılar teyzeler çocuklara sevgi ile bakar korurlardı
Yaşadığımız günlerde Sümerbank da kalmadı Nazilli basma kumaş fabrikası 
hepsini babalar gibi sattılar
Bu gün kadınlarımız kızlarımızın başlarına öyle bir duruma geldi ki Din adına islam adına müslümanlık adına konuşanlar
Türkiye de kız çocukları 9 yaşında evlenebilir diye fetva veriyor Türkiye de bir tarikat vakfında çoçuk yaş da evlendirilen çocuk rezaleti ortaya çıkıyor 

Öyle bir gemi azıya aldılar ki 
Demokratik laik ve özgür devlet değimiz Demokratik Türkiye Cumhuriyetinin Anayasanı değiştirip İslami Cumhuriyet adı altında şeriat devleti istiyorlar 
ilkokullar da müzik ve kültür derslerini kaldırıp salavat ve ilahiler dersi koyuyorlar 
Son günlerde eğitimde ilkokullarda kız ve erkek çocukların ayrı sınıflarda eğitim getirilmesini istiyorlar 
Anladınız mı bilmem gizli gizli tarikat yuvalarında 
Arapça eğitim alan kız ve erkek çocukların eğitimini serbestçe yapabilmelerinin önü açıldı  
imam hatip lisesi neden açıldığını 
Dünya’nın hiç bir ülkesinde imam yetiştiren kız imam okulları olduğunu duydunuz mu?

kız çocuklarının başını kapatıp yapılan merasimler 
Erkek çocuklara  takke cüppe giydirip şehirlerde tören geçişi yapılması neden anladınız mı?
Ben 2 yaşında iken kız kardeşim Nesrin doğmuş 
18 aylık olduğunda menenjit dediler dizanteri oldu dediler 
Çocuktum gece sabahlara kadar ağlaması aklımda kalmış
yaşamını yitirdi 
kız kardeş nedir nasıl davranılır hiç bilmedik 
Üç erkek kardeş olarak rahmetli  annem bize kız çocuklarının yaptırdığı bütün işleri çocukluğumuzda yaptırdı 
Temizlik bulaşık ,yemek yapma  
En büyük benim ve benim küçüğüm 
çok güzel yemekler yapmasını öğrendik 
hala yaparız tüm lezzeti onların ellerinden aldık annem ve anneannem,eşimin annesi nurlar içinde olsunlar ebedi yaşamlarında 
iyi ahçılıkları ve el lezzeti bize de geçmiş
aynı lezzeti  eşimin ve kızımın yemeklerinde var
neden bu kadar kilo aldığımız belli değil mi?
Çocukluğumda annemin bütün yaptıklarını seve seve yapardım 
Bir tek şeyi sevmezdim
kollarımızı öne uzattırır 
Bir çile Orlon yünü kolumuza takardı 
Yün yumağı haline getirene kadar kolumuzu blr aşağı blr yukarı hafifçe kaldırırdık 
sarması bir asır gibi gelir kollarımız ağrırdı
Yüncü Sabri amca en iyi yünleri 
Bursa ve İstanbul’dan getirirdi rengarenk yünlerden örülen kazakları yelekleri giydik hepimiz askerlik çağına gelene kadar
Hiç bir çocuk yırtık elbise ile dolaşmaz ama muhakkak yamalı bir yeri olurdu
Bu gün gençlerin diz kapakları yırtık pencere gibi görünce aklıma geldi bahsetme gereği duydum
O yıllarda ikinci dünya harbine girmedik ama etkileri ülkenin her yerinde hissedildi 
Atatürk’ün vefatına kadar yaptığı bütün devrimler 
Türkiye de kadınlara verdiği seçme ve seçilme hakkı 
kız çocuklarının eğitimine verdiği öncelikler 
hepsi son yıllarda çoğu kapandı 
Köy ilkokullarının dahi yerini her  köye 2 camiye varan büyük gelişmeler yaşıyoruz
Küçük ilçemiz de o yıllarda 
Akşam kız sanat okulu 
Biçki dikiş kursları 
kız öğretmen okulları vardı 
İlkokullarda akşamları okuma yazma bilmeyen bayanlara okuma yazma öğretildi 
Rahmetli annem bile okuma yazmayı Atatürk ilkokulunda kurslarda öğrendi 
Bu gün yerine yapılan ortaokulda Atatürk ismi konmamış Gazi ortaokulu ismi konmuş
Kapatılan okulların açığı erkek ve kız imam hatipler okulları açılarak tamamlanıyor 
Bizim neslimiz 2 ihtilal 2 darbe teşebbüsü gördü 
Hepsini bahsetsek sayfalar yetmez çok olaylar yaşamasına rağmen Atatürk'ün izinden yürüyen onun fikirlerini benimseyen bir baba olarak çocuklarıma onun sevgisi ile büyüttüm 
kızım bu gün evli Allah bağışlasın bir erkek evladı olsa da o benim gözümde hala minik Cansu kızım tontiş kızım bir damla göz yaşına dünyalar feda olsun derim 
Hayat da bir kız kardeşim olsa idi yaşamış olsaydı yaşam tarzımız nasıl olurdu bilmediğim için 
hayatım boyunca kızım ve arkadaşları hepsine bizim minicik kızlarımız çocuklarımız gibi gördük 
Çünkü çocukluk da bir arada oynarken o sevgiyi zaten almıştık 
 
Bir kız çocuğuna kendi çocukluğunda baktığı gözle bakan evladı gibi bakanlar 
Eşlerine de aynı gözle gönül gözü ile bakar kalbi sevgi doludur kötülüğe yer yoktur o kalp de 
Değer kıymeti verir eşine kızına ve tüm çocuklara
Özellikle savaşlarda ilk mağdur olan hayatlarını kaybeden masum çocuklar ve kadınlar oluyor 
Dünya da Kadınlara ve tüm çocuklar ayrım gözetmeden sevgi ve barış istiyorum 
Dünya kız çocukları için hiç birini diğerinden ayırmadan 

Dünya kız çocuklarının günü kutlu olsun 😍🇹🇷💞🤩🌹🍀💐🌹🧿🌹🤗

Necdet KONYA

10 10.2023

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder