26 Ekim 2023 Perşembe

 KADIKÖY DE CUMHURİYETİN 100 YILI KUTLAMASI

Bu gün Kadıköy de Atatürk anıtı önünde aşağıda isimleri yazılı Cumhuriyet sevdalısı insanlar Müzik eğitimcileri derneği MUZED başkanı Selçuk İŞÇAN’nın hazırlayıp önderlik yaptığı Kadıköy Cumhuriyet korosu 100 yıl Cumhuriyeti bandosu eşliğinde Selçuk İŞÇAN yönetiminde
TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN 100 ncü kuruluş yılını kutladık
Listede isimleri yazılı 17 katılımcı koro grupları ve liseler içinde Selçuk İŞÇAN öğretmenizin ilk görev yaptığı Bulancak lisesinin ismini de Kutlama listesine aldı ve tanıtım konuşmasında Bulancak lisesinin ismin zikretti
Bu gün Bulancak lisesinde okuyan arkadaşım 100 yıl kutlamalarının sönük geçtiği ile ilgili bir yazı paylaşmış
**Cumhuriyetin 100. Yılını kutlayacağımız bu günlerde etrafımda ne bir hazırlık ne de bir heyecan görebilmiş değilim.
Oysa yüz yıldır Cumhuriyetin bütün kazanımlarını hoyratça kullanarak tepe tepe yiyip bitirdik.
Hemde bütün bu kazanımları ,amaç değil araç anlayışıyla yaptık .
Sakın ha biz yapmadık onlar yaptı demeye kalkmayın. Sende suçlusun. Hemde onlar dediklerinden daha fazla!
Onlar Cumhuriyetin kazanımlarını çiğnerken sen ne yaptın?
Cumhuriyetin tuğlaları teker teker kırılırken ses yükselterek itiraz ettin mi.?
Laiklik yok ediliyor dedik ,siz “öyle bir tehdit yok “dediniz.
İmamlar okullarda ders verir oldu!
Demokratik kurum ve kurallar yok ediliyor dedik, yapamazlar dediniz.
Yapamaz dediklerinizin hepsini yaptılar!
Sizse oturup onları seyretmekle yetindiniz.**
arkadaşım sözlerinde yerden göğe kadar haklısın
Selçuk İŞÇAN hocamızın isminden bahsettiği bu günkü konserde Bulancak lisesinden kaç kişi vardı biliyormusunuz 4 kişi vardık
Selçuk hocamın 100 yıl Cumhuriyet kutlamasını 16 gün önce Whatshap grubumuzda ,Facebook grubumuzda ve İntisgramda kendi sayfamda paylaşmıştım
İstanbul da 20 yakın benim bildiğim Bulancak lisesi mezunu var
Feyzi Bayram Hocam her zaman var
Selçuk hocam Kepirtepeliler onu mutlu gününde yanında olmalarına imrendim sonra da Ali Nuri Köse’nin sözlerine hak verdim
Selçuk hocamın konuşmasını iyi dinleyin videosunu çektim paylaşacağım
Orada serzeniş var Cumhuriyet dönemi marşlarımız okullarda okutulmuyor öğretilmiyor
Köy enstitüleri ile başlayan süreç
Eğitim enstitüleri
Öğretmen okulları
Askeri okullar
Köy ilkokulları ile devam ediyor
Parası olan özelde okutuyor
Parası olmayanlar imam hatip okullarına
Bu gün Türkiye Cumhuriyetinin 100 yılını bizler seve seve kutlayacağız
Onlar sevmeden kerhen kutlayacak
Bizler şimdi doyasıya kutlayalım Cumhuriyeti
İmkansızı mümkün kılan, çıkmazı yola kavuşturan dehayı unutmadan
Deha ; akıl ve umudun bileşkesiydi.
O bileşke;
Ben hiç bir zaman umudumu yitirmedim...sözündeki.
O söz;
Az zamanda çok ve büyük işler yaptık,
Bu işlerin en büyüğü Türkiye Cumhuriyetiydi.
O Cumhuriyet;
Ne mutlu Türküm diyenlerin olacak ebediyete kadar
Türkiye Cumhuriyetinin 100 yılı kutlu olsun
Necdet KONYA
26.10.2023


































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder